Hrozba zo skúmavky: Čínski vedci objavili novú hubu nebezpečnú pre ľudstvo – prví ľudia sú už infikovaní

Táto infekcia sa predtým u ľudí nevyskytla

Vedci v Číne identifikovali novú vysoko nákazlivú hubu, ktorá môže infikovať ľudské telo. Hovoríme o Rhodosporidiobolus fluvialis, ktorý bol objavený pri rozboroch dvoch čínskych starších pacientov. Okrem toho ľudia neboli žiadnym spôsobom navzájom prepojení a materiál sa zbieral v rôznych rokoch – v rokoch 2013 a 2016.

Vedci z lekárskej univerzity v Nanjing po vykonaní experimentov s novou plesňovou infekciou dospeli k záveru, že R. fluvialis u ľudí nikdy predtým nezistili.

Tiež sa stalo známe, že so zvýšením telesnej teploty získava mikroorganizmus vysoko infekčné vlastnosti a je schopný infikovať ostatných. Za týmto účelom vedci infikovali imunodeficientné myši novým mikroorganizmom a videli, že bunky húb zmutovali a začali rásť agresívnejšie.

Navyše, pri zvýšených teplotách sa R. fluvialis stal odolným voči antifungálnemu lieku, uvádza časopis Nature Microbiology (NatMicrobiol).

Referencia: Vedci naznačujú, že huba získala schopnosť mutovať v dôsledku globálnej zmeny klímy.

Už skôr sme informovali, že šéf WHO varoval pred blížiacim sa začiatkom novej pandémie.

Share to friends