Staroba je zrušená: Vedci konečne identifikovali proteín, ktorý spôsobuje starnutie – ako ho zablokovať, aby žil oveľa dlhšie

Taktiež, keď je zablokovaný, niektoré choroby zmiznú

Jeden proteín v našom tele vyvoláva starnutie buniek a rozvoj chorôb. Ak je zablokovaný, priemerná dĺžka života sa predĺži a posledné roky života nebudú veľmi bolestivé.

Objav urobil tím biológov z Duke-NUS Medical School (Singapur). Napísal o tom časopis Nature.

Pri pozorovaní pacientov si biológovia všimli, že ako ľudia starnú, hromadí sa proteín interleukín-11. Naznačovali, že to bol on, kto spôsobil starnutie. A pri pokuse na myšiach bol tento proteín zablokovaný. Súvislosť medzi interleukínom-11 a starnutím bola potvrdená.

Keď prestali pribúdať škodlivé bielkoviny v tele pokusných zvierat, obnovili produkciu zdravého hnedého tuku namiesto bieleho tuku, ktorý je typický pre starších ľudí. Biely tuk nahrádza svalovú hmotu a robí telo ochabnutým.

Celkový stav myší sa po blokáde interleukínu-11 výrazne zlepšil, ich srdcová funkcia sa znormalizovala a sarkopénia sa spomalila.

Odkaz: sarkopénia – ochabnutie svalstva, strata svalovej hmoty, zvyčajne sa vyskytuje v starobe.

Už sme písali: Tri mesiace a som zdravý. Prelom v medicíne porazil cukrovku – teraz bude liečba zásadne iná a rýchlejšia.

Share to friends