Lekári sú šokovaní: Vedci identifikovali baktériu, ktorá infikuje ľudí a psov a vôbec nereaguje na väčšinu antibiotík – megainfekcia je nebezpečná

Toto by mohol byť medicínsky prielom

Americkí mikrobiológovia z Cornell University identifikovali typ Escherichia coli (E. coli) u psov, ktorý je odolný voči niekoľkým triedam antibiotík. Informoval o tom časopis Applied and Environmental Microbiology.

Kľúčovým bodom štúdie bol objav nových proteínov v membránach kmeňov E. coli, ktoré sú schopné neutralizovať rôzne typy antibiotík.

Odborníci študovali genómy viac ako 1000 vzoriek E. coli zozbieraných počas liečby domácich psov s bakteriálnymi infekciami.

Zistilo sa, že baktérie identifikované v telách psov majú špeciálne kapsuly, ktoré E. coli používa na ochranu pred antimikrobiálnymi liekmi.

„Evolučné zmeny v genóme mikroorganizmov viedli k vzniku obranného systému. Hovoríme o mutácii pomocou génu – variantu Wza, ktorý sa do tohto procesu aktívne zapája,“ poznamenal docent. Laura Goodmanová.

Vedci sa domnievajú, že nedostatok veterinárnych obmedzení na používanie antibiotík na liečbu zvierat vedie k vývoju nebezpečných kmeňov. Pes sa tak môže stať zdrojom obzvlášť nebezpečných foriem baktérií.

Štúdia však otvára nové možnosti terapie u zvierat aj u ľudí, keďže mnohé kmene E. coli u psov sú podobné tým u ľudí. Teraz majú odborníci v úmysle nájsť nové liekové ciele, ktoré zabránia uzavretiu medzier v membráne E. coli a umožnia antibiotikám voľne preniknúť do bunky patogénu.

Referencia: Wza funguje ako antibiotická pasca, ktorá zabraňuje vstupu antimikrobiálnych látok.

Khibiny už skôr napísal, že pod povrchom Mesiaca sa našiel zvláštny tunel.

Share to friends